אם אתם מחפשים מנעול איכותי כדאי לכם לקרוא את המאמר הקצר והמקיף הבא. כמובן שהעיקרון הוא שכל אחד צריך לחפש את המנעול שמתאימים לצרכים שלו, אך ננסה לתת הנחיות כלליות שדרכם תוכלו לדעת מה כדאי לכם לחפש:

מנעול לבית או לאופניים?

השאלה הראשונה היא כמובן איזה סוג מנעול אנחנו צריכים ומה תכליתו? שהרי סוף מעשה (קניית המנעול) במחשבה תחילה (על מה חשבתם, בשביל מה צריך את המנעול). נוכל לחלק את המנעולים לשני סוגים:

מנעול לאופניים\אופנוע\מחסן – כלומר מנעול לחפצים הנמצאים בחוץ, ויש חשש מגנבים קטנים שייקחו לנו את הרכוש ללא רשותנו ודעתנו.

מנעול לבית – כמובן צריך להיות מצד אחד עמיד בפני פריצות, ומצד שני אמיד בפני פתיחות חוזרות ונשנות של אלפי פעמים בשנה

עכשיו נתחיל להסביר על כל אחד מהמנעולים:

מנעול לאופניים

אלו סוגים יש למנעולים לאופניים? יש 2 סוגי מנעולים כללים, לכל אחד מהם יש חסרונות ויתרונות, כך שבסופו של דבר אתם תצטרכו להתאים את המנעול לצורך והמקרה שלכם:

  1. מנעול פרסה – מנעול מתכת קשה, בצורת פרסה ועליו סוגר. היתרון של מנעול זה שהוא מאד חזק, כמעט בלתי אפשר לפרוץ אותו. החיסרון שלו, הוא שלא גמיש, ועל מנת לקשור אותו צריך שיהיה לכם את המרווח הנדרש. כמו כן, יש צורך במקום אחסון למנעול זה בשעת הנסיעה. יש אפשרות לרכוש עם מנעול זה גם מחזיק למשולש הפנימי של האופניים. המנעול עצמו כבד, ולא מומלץ לשאת אותו בתיק גב לכל מקום בעת הנסיעה מחד, ובגלל צורתו הלא גמישה, גם אי אפשר רק לקשור אותו מסביב לעמוד המושב של האופניים.
  2. מנעול שרשרת – מנעול חזק מאד, קשה לפריצה, וכנראה שכשגנבים רואים מנעול כזה קשור לאופניים – הם מחפשים אופניים אחרות. היתרון של מנעול זה, הינו הגמישות שלו, המנעול בנוי משרשרת העשויה מעיגולי מתכת קטנים המחוברים זה לזה, ומאפשרים גמישות גדולה לקשירה של האופנים גם במקומות שצריך להיות גמיש במחשבה כדי למצוא להיכן קשור אותם. כמו כן, יתרון נוסף הוא אורך הרשת שעל פי רוב מספיק ארוכה בשביל לקשור כמה מחלקי האופניים בבת אחת – את הגלגל, המשולש, ולפעמים אף את הכידון. החיסרון של מנעול השרשרת היא בעת הנסיעה עצמה – המנעול מסורבל, כבד, ובעיקר מרעיש מאד כשקושרים אותו לאופנים בשעת הנסיעה. הפתרון שניתן ליישם הוא לרכוש מנעול שרשרת שעטוף בבד שחור וקשיח – וכך לא נשמע הראש של השרשרת הנתקל באופניים בטלטולי הדרכים, ועוד עצה: לקשור את השרשרת לאופנים בשעת הנסיעה בצורה בצמודה ככל האפשר על מנת שלא יהיה רעש מתכתי מעצבן בשעת הנסיעה.
  3. מנעול מספרים – מנעול מספרים (קוד) לפעמים קוד לחיצה, ולפעמים גלגל שיניים של 3-4 מספרים, המחובר לקשת, חוט מתכת עבה אחד או כמה. היתרונות של מנעול זה הוא שהוא קל לנשיאה, קל לקשירה, וקל לסגירה ופתיחה. החסרונות של מנעול זה, שהוא לא שומר על האופניים בצורה מוגנת כמו שני המנעולים הקודמים. ועוד, שאם מדובר על מנגנון גלגלי של שלוש מספרים – תוך שעה קלה יכול כל גנב מיומן פשוט נסות את כל הצירופים, עד שימצא את הצירוף הנכון על מנת לגנוב את האופנים שלכם חלילה.

מנעולים לבית

מלבד מנעולים לאופניים, יש גם מנעולים לבית, וניתן כמה אפשרויות:

מנעול לדלת הכניסה – מנעול לדלת הכניסה של הבית צריך לענות על שני פרמטרים: הראשון הוא מנעול בטיחותי ומוגן, שאכן יהווה מחסום בפני פורצים פוטנציאלים שחפצים לפרוץ לבית שלכם חלילה. הגורם השני החשוב במנעול דלת הכניסה לבית, היא שאם נחשוב על כך נבין שלדת הכניסה נפתחת ונסגרת במשך עשרות פעמים ביום, מאות ואלפי פעמים בשבוע או חודש, ולכן צריך שיהיה זה מנעול כזה שיהיה אמיד ואיכותי ויוכל להחזיק מעמד למשך ימים ושנים, למרות השימוש הדחוף בו מדי יום ביומו למשך פעמים רבות כל כך.

המנעול השכיח ביותר בישראל, הינו מנעול 101 הנסתר, כלומר שרובו של המנעול נמצא בתוך הדלת, ורק הפס החיצון שלנו נמצא בשולי הדלת, ונסגר ומתממשק עם מזוזות הבית.

מנעול לדלת פנימית – מנעול לדלת פנימית שונה מהותית ממנעול לדלת הכניסה, שכן אין צורך במנעול חזק, כי אין חשש מפריצות, ואדרבה, לפעמים יש צורך לפרוץ מנעולים כאלו, כגון שיש ילדים שנכנסים לשירותים או לאמבטיה, והדלת ננעלה עליהם והם מפחדים ונלחצים כל כך עד שאינם מסוגלים לפתוח את הדלת ממנעולה. מנעול לדלת הפנימית מומלץ שיהיה עם נעילה שקטה, על מנת שלא יפריע את מנוחת בני הבית ביום יום ופרט בשבתות.

אני ממליץ לכם לקורא גם באתר אדירם בנושאים אלו.

דילוג לתוכן